بهینه سازی سئو اینستاگرام

بهبود سئو صفحه linkedin
نوامبر 2, 2019

نحوه بهینه سازی حساب اینستاگرام خود برای موتورهای جستجو

اینستاگرام یک پلتفرم تصویری قدرتمند برای بازاریاب های دیجیتال است که می توانند از آن استفاده کنند. به طور طبیعی ، هر کسی که در یک استراتژی بازاریابی چند کاناله شرکت می کند ، می فهمد که تلاش برای بازاریابی پروفایل اینستاگرام شما باید فراتر از خود اینستاگرام باشد.

با کمال تعجب ، حساب های اینستاگرام برای نمایه سازی و نمایش در نتایج جستجو در واقع بسیار دشوار است.

این امر به این دلیل است که در واقع اکثر کاربران اینستاگرام چندان علاقمند به تبلیغ خود نیستند و در حقیقت اینستاگرام در واقع موتورهای جستجو را از ایندکس کردن تصاویر اینستاگرام شما باز می دارد. خود پروفایل ها هنوز هم می توانند ایندکس شوند اما تصاویر اینگونه نیستند.

این یک مشکل بزرگ برای بازاریابان است که امیدوارند از نتایج جستجو ترافیک بیشتری به حساب اینستاگرام خود بدست آورند ، البته باید بدانید که این مانع غیر قابل عبور نیست.

بیایید در مورد چگونگی بهینه سازی حساب اینستاگرام خود برای موتورهای جستجو صحبت کنیم.

اطمینان حاصل کنید که نمایه شما در حالت public تنظیم شده است .

پروفایل های اینستاگرام به طور پیش فرض در معرض دید عموم قرار دارند ، به این معنی که همه می توانند به نمایه شما و تمام محتوای شما دسترسی داشته باشند.   با این حال به عنوان یک بازاریاب ، خوب است که بررسی کنید تنظیمات حریم خصوصی شما هرگز تغییر نکرده است .
برای انجام این کار ، به نمایه خود بروید و روی نماد منوی همبرگری کلیک کنید:

بعد به “تنظیمات” بروید و “حریم خصوصی حساب” را وارد کنید و مطمئن شوید که دکمه “حساب خصوصی” روی “خاموش” تنظیم شده است.

الگوی پروفایل اجتماعی را برای اینستاگرام تنظیم کنید

Google به شما اجازه می دهد تا از نشانه گذاری schema.org استفاده کنید تا به آنها بگویید که کدام پروفایل های رسانه های اجتماعی متعلق به شما هستند. اگر برند شما یک کارت در گراف دانش بدست آورد ، پروفایل های رسانه های اجتماعی شما در آنجا ظاهر می شود.

آیا  developer  شما به اسناد Google در مورد اجرای صحیح داده های ساخت یافته پروفایل رسانه های اجتماعی رجوع کرده است ؟ و از درج صحیح عبارات در حساب اینستاگرام خود اطمینان حاصل کرده ؟!.

مهمترین کلمه کلیدی خود را به نام (اسم پروفایل) اینستاگرام خود اضافه کنید.

تگ عنوان صفحه اینستاگرام شما به همراه  اطلاعات نمایه شما بطور خودکار تولید می شود و اینگونه ظاهر می گردد :

نام من (username)  •عکسها و فیلمهای اینستاگرام

گنجاندن کلمه کلیدی هدف ، تحت نام نمایه شما ، تنها راهی است که می توانید مهمترین کلید واژه را در تگ عنوان اینستاگرام نشان دهید. مثل به جای کلمه “دژاوو”  بنویسید “کافی شااپ دژاوو”

برای به روزرسانی نام خود در اینستاگرام ، روی دکمه نمایه کلیک کنید:

سپس فقط بر روی دکمه “ویرایش پروفایل” کلیک کرده و قسمت “نام” را به روز کنید.

شامل یک بیوگرافی خاص و غنی از کلمات کلیدی باشید

در حین ویرایش نمایه خود ، باید اطمینان حاصل کنید که کاملا بیوگرافی شما برای نتایج جستجو بهینه شده است.

فضای زیادی برای کار کردن ندارید: بیو اینستاگرام شما محدود به حداکثر 150 کاراکتر است ، مثل توضیحات متا در گوگل

خوشبختانه ، اگر از هشتگ کلمات کلیدی استفاده می کنید ، استفاده از این” کلمات کلیدی” کم و بیش در بیوگرافی اینستاگرام قابل قبول است.. هشتگ های اینستاگرام لینکهای قابل کلیکی هستند که کاربران را به لیستی از پست هایی با همان هشتگ می کشانند ، بنابراین برای کاربران مفید است..

اگر حساب تجاری یا تأثیرگذار دیگری دارید که با آنها کار می کنید ، می توانید ”  @  نام کاربری ” را نیزبا هشتگ وارد کنید تا به کلمات قابل کلیک تبدیل شوند..

bio   شما به عنوان html  ارائه می شود و توسط موتورهای جستجو قابل خزیدن است و عملاً تنها متن صفحه شما است ، بنابراین در اینجاست که قسمت های بزرگی از بهینه سازی صورت می گیرد.

برای تحقیق در مورد کلید واژه ها می توانید از ترکیبی از TagBlender برای تحقیقات هشتگ در اینستاگرام و Google Keyword Planner  استفاده کنید تا به این نتیجه برسید که چه کلمات کلیدی را در اینجا بگنجانید.

این ایده خوبی است که حداقل چند کلمه در بیوگرافی خود بگنجانید که هشتگ نباشند ، در نظر داشته باشید که موتورهای جستجو به معنای عبرات هم توجه می کنند آپس تا آنجا که ممکن است  صریح و واضح در مورد خود و حرفیتان توضیح دهید. .
در حالی که شما در حال ویرایش نمایه خود هستید ، باید اطمینان حاصل کنید که در فیلد “وب سایت ”  آدرس اینترنتی وب سایت برندتان را پر کنید. اگرچه متأسفانه این لینک را نمی شود دنبال (follow) کرد ، اما همچنان به عنوان بستر ارتباطی برای مراجعه به وب سایت است.

در مورد برچسب تصویر به مانند تگ عنوان رفتار کنید – زیرا با هم یکی هستند.

ما اغلب تمایل داریم که به شرح تصاویر بپردازیم طوری که داریم  توضیحات متا را برایش می نویسیم  اما این کار درست نیست شما باید برای برچسب تصویری که انتشار می دهید مثل تگ عنوان رفتار کنید.زیرا وقتی اینستاگرام صفحه ای را برای پست شما ایجاد می کند ، عنوان آن را برچسب تصویرتان در نظر می گیرد ، مانند این:

نام من در اینستاگرام: “این عنوان تصویر من است”

بنابراین ، دوباره می بینیم که قسمت “نام” در نمایه شما چقدر مهم است ، زیرا در اینجا  هم نشان داده می شود .
حتی اگر هم نام نشان داده نشود این می تواند منجر به ظاهر شدن برخی برچسب های عنوان بسیار آلوده و ناقص در نتایج جستجو شود:

وقتی به بیو خود ایموجی اضافه می کنید ، اوضاع حتی بدتر می شود.

اگر تگ عنوان شما بلند باشد گوگل از یک جایی به بعد آن تگ را قطع می کند وو فقط قسمت اولش را نمایش می دهد. من به شما پیشنهاد نمیکنم که تگ عنوان را کوتاه انتخاب کنید ولی باید در نظر داشته باشید که همه قسمتهای مهم موضوع را در اول عبارت خود بیاورید تا قبل از اینکه تگ عنوان در گوگل قطع شود.

مانند بیوگرافی خود ، اطمینان حاصل کنید که برچسب شما متمرکز و دارای کلمات کلیدی غنی است ، به خاطر داشته باشید که گوگل به مانند یک فراخوانی تابع برچسب شما را می خواند . یک رشته از هشتگ ممکن است درخود اینستاگرام خوب به نظر برسد و احساس (سنس) شود  اما در یک برچسب عنوان در نتایج جستجو ، مثل یک اسپم عمل می کند.

مستقیم به پست های اینستاگرام خود لینک  بدهید

این احتمالاً مهمترین مرحله در روند کار است.

برنامه وب اینستاگرام بیشتر با جاوا اسکریپت نوشته شده است ، و این بدان معنی است که لینک های ارسال شده توسط شما از نمایه اینستاگرام ، از نظر گوگل لینکهای “واقعی” نیستند. به همین دلیل ، اکثریت قریب به اتفاق پست های اینستاگرام در نتایج جستجو ایندکس نمی شوند.

شما فقط با تبلیغ پروفایل اینستاگرام خود نمی توانید پست های شخصی اینستاگرامتان را تبلیغ کنید. برای اینکه هر کسی بتواند این پست ها را در نتایج جستجو پیدا کند ، باید از طریق کانالهای دیگر خود به طور مستقیم به آنها لینک بزنید ، مطمئن شوید لینکی که  مستقیماً به پست مربوط است را کپی کنید.

برای به دست آوردن لینک ، بر روی بیضی در گوشه پایین سمت راست پست کلیک کنید:

و سپس بر روی دکمه “کپی لینک” از پنجره بازشده کلیک کنید:

شما می خواهید به طور طبیعی از پلتفرم های گوناگون به اینستاگرام شما لینک داده شود تا مطمئن شوید که آن پست ایندکس می شود .

این کار با استفاده از recap post  در ایسنتاگرام میسر است .

در راهنمای Shopify  دنبال کنندگان (followers) اینستاگرام ، آنها پست های دنبال کنندگان رقیب خود را دنبال (follow) و لایک می کنند و برایشان کامنت میگذارند ، زیرا حدود 34٪ از آنها وقتی چنین رفتاری از شما را می بینند دقیقا به مانند آینه همین رفتارها را به شما بازمیگردانند . هر چه تعداد دنبال کننده (followers)  بیشتری داشته باشید ، لینک های بیشتری از از دنبال کننده های خود به پست هایتان سرازی می شود.

نتیجه گیری

در حالی که اینستاگرام پلتفرم SEOخوبی از نظر سئو  (seo-friendly) نیست ، انجام این مراحل به پروفایل و پست های اینستاگرام شما کمک می کند تا وقتی نام تجاری مشابه شما جستجو می شود ، لینک اینستاگرام شما در بالای نتایج جستجو ظاهر شود.

منبع :

How to optimize your Instagram account for search engines

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Help-Desk
//]]>