چک لیست سئو بخش اول: ویرایش ۲۰۱۵

در زیر لیستی از بازبینی ها در راستای بهینه سازی وب سایت را برای شما فراهم کرده ایم تا با مرور آن بتوانید مشکلات احتمالی را کشف و میزان جستجوی ارگانیک وب سایت خود را افزایش دهید. در پایان بررسی خود مستندی از اشکالات کار ایجاد نکنید بلکه مستندی از کارهای پیش رو تهیه کنید. در آن سند مشخص کنید که چرا باید هر یک از اینها را انجام دهید و نیز اینکه اهمیت هریک در چیست. در پایان کارهایی را که می بایست انجام دهید اولویت بندی کنید و به واحد های مربوطه مثل تیم توسعه یا محتوا اعلام کنید.

چک لیست بهینه سازی


بررسی اجمالی:

صفحات ایندکس شده خود را چک کنید:

  • با استفاده از ترکیب site: http;//yoursite.com صفحات خود را بیابید
  • چندتا از صفحات شما لیست شده؟(البته این پارامتر چندان مهمی نیست ، پس زیاد حساس نباشید)
  • آیا صفحه اصلی شما بالای لیست قرار گرفته؟ اگر اینطور نیست ممکن است به دلیل ضعف ساختار و سیستم لینک دهی داخلی سایت و یا جریمه شدن توسط گوگل باشد.البته همانگونه که جان موئلر به تازگی گفته لزومی نیست که صفحه اصلی بالای لیست باشد.

صفحات مورد هدف از جانب جستجوی گوگل در سایتتان را بررسی کنید(google analytics organic landing pages)

  • آیا این صفحات با لیست به دست آمده از جستجوی آدرس دامنه اتان مطابق است؟
  • از این طریق میتوانید بفهمید که کدام برگه های فهرست شده از سایت شما برای گوگل ارزشمند به نظر رسیده.

برند خود و عبارت های مرتبط با آن را جستجو کنید

  • خانه ی وب سایت خود را در بالای لیست میبینید؟ و اینکه صفحات درستی در لیست نمایش داده شده؟
  • اگر اینگونه نیست ممکن است به گوگل پنالتی مرتبط باشد و یا اینکه شما در معرفی برند خود در وب، سیاست مناسبی در پیش نگرفته اید.

صفحات حساس خود را در کش گوگل جستجو کنید

  • آیا محتوای شما به درستی نشان داده شده؟
  • آیا لینک های درون برگه ها وجود دارد؟
  • لینکی وجود دارد که در صفحه اصلی وخفی باشد؟

نکته ظریف:توجه کنید که حتما از نسخه ی متنی کش گوگل استفاده کنید برای اینکار میتوانید از این bookmarklet استفاده کنید

با استفاده از موبایل برند و برگه های مهم وب سایت خود را جستجو کنید

  • آیا برچسب “دوستدار موبایل” خورده اید؟
  • آیا برگه های مهم و کلیدی شما “دوستدار موبایل” هستند؟
  • اگر اینگونه نیست ارگانیک سرچ برای شما هزینه در برخواهد داشت.

ادامه در بخش دوم (بهینه سازی در درون صفحه)

2 نظر. نظر دهید

آیا دوران بهینه سازی on page به سر آمده است؟
شهریور ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ب.ظ

[…] بخش های بعدی نیز منتشر خواهد شد. ترجمه شده در: وب سایت […]

آیا دوران بهینه سازی on page به سر آمده است؟خرید هاست لینوکس,خرید سرور مجازی , بازش کلش,خرید جم | خرید هاست لینوکس,خرید سرور مجازی , بازش کلش,خرید
شهریور ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ب.ظ

[…] بخش های بعدی نیز منتشر خواهد شد. ترجمه شده در: وب سایت […]