مهندسی محتوا – چک لیست سئو

مهندسی محتوا

checkbox(1) آیا محتوای برگه اصلی بهینه سازی شده؟

  • آیا برگه خانه اقلا یک پاراگراف دارد؟
  • باید  میزان مناسبی نوشته در برگه اصلی متناسب با موضوع وب سایت وجود داشته باشد تا موتورهای جستجو بفهمند که کار شما چیست. میزان حداقلی این محتوای متنی بایست از ۱۵۰ کلمه بیشتر باشد.

checkbox(1) آیا محتوای برگه های ورودی سایت  شما بهینه است؟

  • توجه داشته باشید که هر برگه شما چندین پاراگراف متن داشته باشد. در پایان از خود بپرسید آیا این نوشته ها برای درک درست اهداف وب سایت شما توسط موتورهای جستجو و یا انسان ها کافی و روشن است؟
  • آیا این نوشته ها کپی است و یا اینکه مختص شماست؟

checkbox(1) وب سایت شما حاوی اطلاعات قابل توجه و واقعی است؟

  • خود را قضاوت کنید ، آیا سایت شما دارای محتویات با ارزش است یا اینکه فقط برگه هایی مملو از لینک ساخته اید؟

checkbox(1) هدف گذاری درستی روی کلمات کلیدی انجام دهید

  • توجه کنید که هدف نهفته در هر یک از کلمات کلیدی مورد نظر شما می بایست با هدف یکی از برگه های وب سایت شما منطبق باشد.
  • آیا برگه ی مقصد هر یک از کلمات مهم حاوی تمام گونه های کلمه ی مورد نظر می باشد ( شما می بایست در هر برگه روی یک یا دو کلمه اصلی تمرکز کنید و نیز محتوای برگه باید شامل تمامی گونه های کلمه کلیدی مورد نظر باشد. مثال کلمه اصلی: سنگ نما کلمات دنباله ای: سنگ نمای ساختمان، سنگ نما ساختمان، قیمت سنگ نما، نمای سنگ و ..)

checkbox(1) از چندبارگی کلمات کلیدی در محتوا و عنوان صفحات بپرهیزید

  • کلمات مهم را در کنار ادرس سایت خود در گوگل جستجو کنید و صفحات تکراری را پیدا و در نهایت درست کنید.
  • ابزار رایگان مناسب دیگری فعلا در اختیار نیست.

checkbox(1) محتوای قابل فهم برای کاربران وجود دارد؟ دسترسی به آن آسان است؟

  • تمرکزتان در محتوا باید روی انسان ها باشد چون در نهایت هدف جذب مخاطب انسانی است پس در تولید محتوا هرگز تمرکز اصلی محتوا را روی موتورهای جستجو نگذارید، برای موتورهای جستجو کافیست تا خط اصلی سایت خود را مشخص کنید.

checkbox(1) فرم دهی به متن و محتوا

  • دقت داشته باشید تا نوشته ها به خوبی چیده شده باشند و به آسانی در اختیار مخاطب قرارگیرند. موتوهای جستجوی امروزی از تکنیک های پیشرفته آماری استفاده میکنند تا خوانش انسانی محتوای شما را بررسی کنند.
  • از تگ های H استفاده کنید.
  • تصاویر  را به کار ببرید تا به فهم مخاطب کمک کنید ، البته دچار افراط نشوید.
  • متن را به پاراگراف های متناسب بشکنید تا سرعت خوانش را افزایش دهید.

checkbox(1) از تیترهای مناسب در نوشته های خود  بهره ببرید

  • تیترهای مناسب میانبرهای بسیار قدرتمندی هستند. با دقت عنوان ها را بررسی کنید، تمرکز کنید که عناوین پیام روشنی از متن خود باشند.

checkbox(1) مقدار نوشته و محتوای اصلی در مقایسه با تبلیغات را در تیررس داشته باشید

  • از زمان اجرای الگوریتم پاندا مقدار تبلیغات برگه ها دارای اهمیت شده و پایش میشود.
  • همواره مقدار متنابهی محتوای تازه تولید کنید تا در برابر تبلیغات توازن را برقرار کند.
  • در صورتی که مقدار تبلیغات شما بالاتر از محتوای شماست ممکن است به دردسر بیفتید.

برای خواندن بیشتر درباره محتوا و تکنیک های آن میتوانید نوشته های زیر  را دنبال کنید:

How to Write Magnetic Headlines
SEO Copywriting Tips for Improved Link Building
The Ultimate Blogger Writing Guide
Tips to Earn Links and Tweets to Your Blog Post

 

ترجمه بخشی از : Technical Site Audit Checklist: 2015 Edition

بزودی بخش های بعدی نیز منتشر خواهد شد.

مقالات مرتبط

2 نظر. نظر دهید

بهینه سازی درون برگه ای – چک لیست سئو – وب سایت استودیو | طراحی سایت ، سئو
مهر ۴, ۱۳۹۴ ۱۲:۲۱ ب.ظ

[…] باشید که صفحات حساس وب سایتتان به مقدار کافی حاوی محتوای بهینه شده  […]

آیا دوران بهینه سازی on page به سر آمده است؟ | seomoz3
مهر ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱ ق.ظ

[…] باشید که صفحات حساس وب سایتتان به مقدار کافی حاوی محتوای بهینه شده  […]