راهنمای مقدماتی سئو: ۵ روند و نکته برای امسال

5 نکته سئو

5 نکته سئو

از آنجاییکه گوگل به سرعت در حال تغییر دادن الگوریتم های جستجوی خویش است و گاهی حتی دوبار در ماه اینکار را انجام میدهد. تعجبی وجود ندارد که روش ها و فرض های شما در سئو به زودی غیر قابل اتکا شود.

توسعه روز افزون موتورهای جستجو، شما را به عنوان یک متخصص بهینه سازی و سئو مجبور به انتخاب یک خط مشی یکپارچه مبتنی بر استراتژی فروش بر پایه ی محتوا در کنار استراتژی های فروش سنتی خواهد کرد. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا نکات تازه تری را به شما معرفی کنیم که در طرح ریزی پروژه های سئو آینده شما مد نظر بگیرید.

۱- عبارات کلیدی محاوره ای

عبارت کلیدی محاوره ای

به روز رسانی الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل در سال ۲۰۱۳ تغییرات زیادی در نحوه ی تفسیر کلمات کلیدی در وب ایجاد کرد. یکی از مهم ترین این تغییرات این بود که حالا الگوریتم های جستجو “عبارت های محاوره ای” – مثل سوالی که مورد جستجو به طور کامل و نه عبارات جدای از هم- قرار میگیردرا بهتر می فهمیدند. خوب این برای یک سئو کار چه پیامی دارد:

  • از کمپانی های تجاری بک لینک (PR Company) لینک نگیرد و همواره چک کنید که از سایت های قابل اعتماد بک لینک شده باشید.
  • بررسی کنید که بک لینک های انجام شده به صفحات شما بیشتر طبیعی باشد و نه با تمرکز روی کلمات کلیدی.
  • مطمئن شوید که سایت شما برای بازدید کنندگان مفید و جذاب باشد و محتوا و مدیا های قابل اشتراک گذاری داشته باشد.
  • یک حضور قوی و موثر در تمام شبکه های اجتماعی داشته باشید.

۲-لینک های سنتی و اشاره به برند

بله لینک های درونی همچنان موثرترین عامل در رنک صفحات در گوگل است، اما گوگل نحوه ی تفسیر آن ها تغییر داده است. اکنون گوگل برخی از روش های قدیمی بکار گرفته شده برای بک لینک کردن را درک کرده. این تصور اکنون کهنه شده که هر لینک یک لینک محسوب میشود و هرچه لینک بیشتر، بهتر. اکنون اما گوگل روی مفهوم دیگری نیز تمرکز کرده ” اشاره به برند” و مقدار این اشارات در سراسر وب. اشاره به برند میزان بکار رفتن برند و مارک شما در سراسر وب بدون آنکه لینک شده باشید است.

اشاره به برند

نکته ای که بایست از اینجا فهمید اینست که، اطمینان حاصل کنید که بیشتر بک لینک های شما از طرف سایت های قابل اعتنا و به صورت طبیعی هستند. اکنون بنا کردن برند برای کار شما در رنکینگ شما تاثیر بسزایی دارد. و همانگونه که در بالا گفتیم، اگر از لیست کلمات کلیدی خود برای بک لینک کردن استفاده میکنید، مراقب باشید در صورتیکه گوگل بو ببرد این یک ترفند بهینه سازی است ممکن است سایتتان را جریمه کند.

ترکیب آدرس شما با کلمات کلیدی می تواند باعث شود که شما لینک طبیعی تری داشته باشید.

۳-بهینه سازی برای موبایل و تبلت و رفتار بازدیدکنندگان

ریسپانسیو

هر چند این یک نکته و نیاز جدید نیست اما انجام بهینه سازی برای دستگاه های قابل حمل نظیر اسمارت فون ها و تبلت ها یک الزام است. در حالیکه از هر ۴ نفر در دنیا یکی گوشی هوشمند دارد و از هر ۱۷ نفر یکی تبلت دارد، بدون پشتیبانی از این دستگاه ها تنها خود را عقب می اندازید. در دو سال اخیر نه تنها بهینه شدن برای گوشی و تبلت ها یک استراتژی ضروری است بلکه ریسپانسیو (واکنشگرا) بودن سایت شما هم ضروری است. دیگر تنها قابل دستیابی بودن وب سایت شما از طریق این دستگاه ها کافی نیست بلکه باید کاملا بهینه شده باشد. کافی نیست که تصاویر و محتوا تنها تغییر اندازه چیدا کنند تا در صفحه کاربر جا بشوند بلکه می بایست سبک تر و کوچک تر هم بشوند.

“الگوریتم های گوگل اکنون روی واکنش بازدید کنندگان تمرکز دارند و اگر شما امتیاز بدی از این قسمت بگیرید حتما روی رنک شما موثر خواهد بود.”

۴-محتوا همچنان پادشاه است

اگر میخواهید سایت شما موقعیت مناسبی در نتایج داشته باشد، باید چیزی برای ارائه داشته باشید. دوران استفاده از نقاط ضعف موتورهای جستجو و ترفند های کوچک و نتایج بزرگ دیر زمانی است به سر رسیده. وب اکنون به محتواهای خرد تجزیه شده و الگوریتم های جستجوی گوگل نهایت دقت را در درک این خرده محتوا و انتقال بهترین نتایج ممکن برای جستجو کننده بکار میگیرد. این باعث شده تا همچنان محتوا کلام اول و آخر باشد.

۵-یکپارچه سازی با رسانه های اجتماعی

از آنجائیکه الگوریتم های گوگل در حال نزدیک شدن به هوش مصنوعی است، می شود پیش بینی کرد که بازخورد انسان ها در آینده ی سئو نقش موثری بازی خواهد کرد. اگر شما با تمرکز خاصی این مهم را دنبال نمی کنید و امکانات لازم را برای در دسترس قراردادن محتوای خود و نیز امکان اشتراک گذاری آنها برای بازدید کنندگان فراهم نکرده اید، باید بگویم در مسیر اشتباهی قدم بر میدارید. رسانه های اجتماعی از دور خارج نخواهند شد. بازار هدف خود را به درستی بشناسید و محتوای باارزش به سمتش روانه کنید.

هرگاه تغییری در الگوریتم های جستجو ایجاد میشود این سوال پیش می آید که آیا سئو مرده؟ به عقیده ی ما این استراتژی است که از بین میرود و نه خود سئو. وظیفه ی شما به عنوان یک فروشنده یا توسعه دهنده وب همگام شدن با تغییرات و تغییر روش است.

برگرفته از وبلاگ: sumall.com

لینک مقاله: http://blog.sumall.com/journal/basic-guide-seo-5-latest-trends-tips-2014-2015.html

 

مقالات مرتبط

3 نظر. نظر دهید

بهینه سازی درون برگه ای – چک لیست سئو – وب سایت استودیو | طراحی سایت ، سئو
شهریور ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۳۴ ب.ظ

[…] بهینه سازی عنوان و توضیحات صفحات مهم برای افزایش تعداد کلیک ارگانیک […]

آیا دوران بهینه سازی on page به سر آمده است؟
شهریور ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴ ب.ظ

[…] بهینه سازی عنوان و توضیحات صفحات مهم برای افزایش تعداد کلیک ارگانیک […]

آیا دوران بهینه سازی on page به سر آمده است؟ | seomoz3
مهر ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۵۰ ق.ظ

[…] بهینه سازی عنوان و توضیحات صفحات مهم برای افزایش تعداد کلیک ارگانیک […]