بهینه سازی درون برگه ای – چک لیست سئو

بهینه سازی درون برگه ای

  • تگ عنوان می بایست بهینه و یکتا باشد
  • عنوان می بایست شامل برند شما باشد تا نرخ کلیک از طریق آن افزایش یابد
  • عنوان شما می بایست بین ۵۵ تا ۶۵ کاراکتر باشد البته میزان دقیق تر آن ۵۱۲px می باشد می توانید با استفاده از ابزاری که در زیر برای شما آورده ایم به تست عناوین دلخواه بپردازید.

 

Enter Your Full Title Text:
Enter Search Phrase (optional):
www.example.com/example
This is your page description. The font and size of the description has not changed in the latest redesign. Descriptions get cut off after roughly 160 characters ...

 

بهینه سازی عنوان و توضیحات صفحات مهم برای افزایش تعداد کلیک ارگانیک

  • فارغ از اینکه صفحه شما در موقعیت چندم نتایج جستجوست با بهینه سازی عنوان و توضیحات می توانید سهم بیشتری از کلیک جستجو کنندگان داشته باشید
  • برای این کار میتوانید از این ابزار استفاده کنید. در مورد جستجوی فارسی و نظر مخاطبان ابزار مناسبی برای تست سریع وجود ندارد اما شاید نگاهی به لیست نتایج جستجوی گوگل در کلمه مورد نظر بتواند کمک رسان شما باشد. ابزار معرفی شده، مخاطبان انگلیسی زبان دارد. بنابراین آمار بدست آمده برای زبان فارسی قابل اتکا نخواهد بود.

صفحات فاقد عنوان و توضیحات را پیدا کرده و اصلاح کنید

بررسی کنید که کلمات کلیدی مد نظر شما چندین بار در صفحه آمده باشد، همچنین توجه داشته باشید که گونه های متفاوت کلمه کلیدی (برای نمونه: دکوراسیون مغازه و دکور مغازه) و نیز کلمات کلیدی جایگزین (برای نمونه: طراحی مغازه و دیزاین مغازه) نیز از تکرار مطلوبی برخوردار باشند.

توجه داشته باشید که صفحات حساس وب سایتتان به مقدار کافی حاوی محتوای بهینه شده  باشند.

بررسی کنید که کلمات کلیدی خود را در تگ های H1  داشته باشید.

نام و متن جایگزین عکس های هر صفحه را بررسی کنید تا حاوی کلمات کلیدی مربوط به همان صفحه باشند.

دقت دشته باشید که آدرس صفحات شما بهینه شده و گویا باشند.

  • با اینکه وجود کلمات کلیدی شما در آدرس صفحات گام موثریست؛ اما تغییر آدرس صفحات شما میتواند تاثیر منفی روی ترافیک شما بگذارد بویژه وقتی از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده میکنید. بنابراین تنها در صورتی آدرس صفحات قدیمی خود را بهینه کنید که صفحه مورد نظر از شرایط بدی برخوردار باشد.

داشتن آدرس های تمیز را بررسی کنید

  • از پارامترهای افزایشی و شناسه ای نشست برای ساخت آدرس استفاده نکنید
  • آدرس های شما زمانی برای موتورهای جستجو بهینه است که استاتیک و بدون تغییر باشد

آدرس های کوتاه داشته باشید

  • ۱۱۵ کاراکتر برای آدرس مقدار مناسبی محسوب میشود؛ اگرچه این میزان الزام آور نیست اما آدرس های کوتاهتر پرکاربردترند

برای مطالعه بیشتر در مورد آدرس بهینه، لینک های زیر را مطالعه کنید:

Best Practices for URLs
URL Rewriting Tool
mod_rewrite Cheat Sheet
Creating 301 Redirects With .htaccess

ترجمه بخشی از : Technical Site Audit Checklist: 2015 Edition

بزودی بخش های بعدی نیز منتشر خواهد شد.

5 نظر. نظر دهید

چک لیست سئو بخش اول: ویرایش ۲۰۱۵
مرداد ۲۷, ۱۳۹۴ ۴:۴۴ ب.ظ

[…] ادامه در بخش دوم (بهینه سازی در درون صفحه) آموزش سئو پاسخ با نقل قول […]

چک لیست سئو بخش اول: ویرایش ۲۰۱۵
مرداد ۲۸, ۱۳۹۴ ۷:۳۴ ق.ظ

[…] ادامه در بخش دوم (بهینه سازی در درون صفحه) […]

آیا دوران بهینه سازی on page به سر آمده است؟
شهریور ۱۳, ۱۳۹۴ ۹:۴۹ ب.ظ

[…] میزان دقیق تر آن ۵۱۲px می باشد می توانید با استفاده از ابزاری که در زیر برای شما آورده ایم به تست عناوین دلخواه […]

آیا دوران بهینه سازی on page به سر آمده است؟خرید هاست لینوکس,خرید سرور مجازی , بازش کلش,خرید جم | خرید هاست لینوکس,خرید سرور مجازی , بازش کلش,خرید
شهریور ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۰:۳۵ ب.ظ

[…] میزان دقیق تر آن ۵۱۲px می باشد می توانید با استفاده از ابزاری که در زیر برای شما آورده ایم به تست عناوین دلخواه […]

آیا دوران بهینه سازی on page به سر آمده است؟ | seomoz3
مهر ۶, ۱۳۹۴ ۱۰:۴۹ ق.ظ

[…] استفاده از ابزار (به دلیل عدم نمایش آن در این صفحه) به این پیوند مراجعه […]